tiistai 25. kesäkuuta 2013

Desucon 2013

Merkintä tulee hieman jälessä koska aikani ei vain ole riittänyt moiseen merkintään aijemmin...mutta mutta:
Desucon oli ja meni, yllättäen säällään joka ei ollutkaan niin sateinen mitä yleensä. Vallan loisto coni oli immeisineen ja uusine tuttavuuksineen, josta kiitokset. Yli tuhannen kuvan verran lähdettiin pois conista.

Pakkasin kamppein jo torstaina, jolloinka suuntasin junalla kohti Jyväskylää. Ollin luonna olisi majottautuminen, koska seuraavana pv suuntaisimme autolla kohti Lahtea.

Perjantaina kävimme noukkimassa 2 muuta kyytiimme ja suunnattiin nelisteen kohti Lahtea. Lahteen saavuttiin joskus 14 tienoilla. Jätettiin kyytiläiset hotellinsa luokse. Tämän jälkeen suunnattiin kauppakeskuksia kiertelemään, jossa bongattiin Suskiin. Hetken rupattelujen jälkeen jatkettiin tavaroiden etsintää. Kellon lyödessä neljä, päästiin Omppuun viemään tavarat. Porukkaan oli tullut mukaan jo Thomas, Nina ja Viivi.
Viideksi tallusteltiin sitten conipaikalle, jossa törmättiin tuttuihin kasvoihin, näitä mm. olivat: Saara, Tiitu, Ikonen, Siiri, Henna, Asta, Osku ja muutama muu tattisankari. Tomi ilmestyi conipaikalle myöskin.
Conialueelle ei pitkään tullut pyörittyä ja paluu hotellille tapahtui suhteellisen nopeaan.

Lauanataina aamusta suunnattiin aamupalan kautta  takaisin Omppuun ja laittamaan cossit päälle. Conialueelle suunnattiin klo 09:00 tienoilla, josta sitten hiljalleen alettiin jotonottamaan ääninäyttelijän haastattelua. Tuolla istuttiin sitten Thomasin, Tomin, Ninan ja Viivin kanssa. Tilaisuuden jälkeen tuo sitten jakoi nimikirjotukset, jokka saatiin kaikki. Minun ei pitänyt mennä koko tilaisuuteen, saati hakea nimikirjotusta, mutta hups. Noh ompahan tuokin nyt hallussa. Loppupäivä kului ympäriinsä pyörien ja kuvaten ja pariin kertaan hotellillä käyden ja ruokaa hakien.
Illasta palattiin hotellille vaihtamaan cossit pois, suihkuun ja syömään. Ruokapaikaksi oltiin valittu sama kiinalainen kuin Frostissakin ja porukkana ollen sama kuin viimeeksikin + Anni ja Miro. Ruokailun jälkeen suunta takaisin Omppuun jossa Nina olikin jo. Hetken hengähdys ja kohti iltabilepaikkaa, joka olisi ihan lähellä. Thomasin kanssa ei viihdytty tuolla pitkään ja palattiin takaisin Omppuun, viihdyttämään Viiviä. Myöhemmin tuonne tulivat bilettämästä myöskin Nina ja Tomi. Anni palasi saatettuna omaan hotelliinsa.

Sunnuntaina sama aamurytmi kuin lauantainakin, vaikkakinb hieman myöhemmin. Ennen coniin lähtöä piti kuitenkin kamat pakata ja huone siistiä, joten conipaikalle mentiin vasta myöhempää. Tavarat jätettiin Thomasin autolle. Päivän rytmi oli aika samallainen kuin edellisenkin. Thomasia, Viivin ja Tomin kanssa käytiin Kisapuistossa kuvaamassa Team Tomppaa ( Tomia ja Thomasia siis ). Samalla seurasin hieman amerikkalaista jalkapalloa, jota en koskaan ennen ollut livenä päässyt näkemään. Sanon, että tuo on siistin näköstä vain! Wöyh. Jonkun ajan kuluttua Olli hätyytteli palaamaan conipailalle ja laittamaan kamani tuon autoon, koska paluumatka olisi koittava. Ennen paluuta kuitenkin kävin vaihtamassa cossin pois päältä. Hyvästelyt ja paluumatkan aloitus, mukan ollen 2 kyytiläistä.
Jyväskylässä heittettiin kyytiläisemme koteihinsa ja mentiin jumittamaan pariksi tunniksi Ollin tykö. Junain lähtisi kymmenen aikaan Kuopioon. Paluumatkaan sitten lopulta päästyä oli olo väsynyt. Pmäeltä junasta vaihto bussiin joka ajaisi Kuopioon. Matkan aikan tuli taas pohittua henkeviä ja muisteltua kaikkea mennyttä ja mietittyä tulevaa. Kuopioon sitten saavuin keskiyön jälkeen ja vastassa olikin Sasse ja Moppein. Tuosta kämpille jumimaan. Sasse lähtiti Helsinkiin tuossa aamusta ( olikohan  se nyt 06:00 tienoilla? ).
Kuvia sain siirrettyä koneelle reisusta sen reilun 1000 kuvan verran.

Perjantaina tosiaan piti Vivin asulla olla, mutta sää ei moiseen innostanut jotenka tyydyin cossailemaan la-su ajan ja todelten että hyvä ratkaisu olikin.
Kiitosket immeisille ja niille ketkä kuvailivat! :)

Lisää kuvia löytynee täältä: http://weetu.kuvat.fi/kuvat/Tapahtumat+ja+reissut/Cosplay-tapahtumat/Desucon+14-16.2013/